Forskning

Forskningen er krystallklar. Reduser antallet med 50-70%. Med over 35 000 skader registrert i 2018, så sier det seg selv over hvor mange barn og unge som hadde sluppet kjedelige skadeproblemer.
Media er på skade- problemet hos barn oftere og oftere, og legger enkeltvis frem vidunder øvelser. Dette er bra, men ikke nok. Team-Mate er skapt for denne hensikt. Vi sammenstiller og tilgjengeliggjør forskningen slik at du enkelt kan bruke den i treningshverdagen. Alt er ferdig tilrettelagt for deg og klart til bruk direkte.

Et eksempel på en øvelse i fra våre program vil være øvelsen som heter “Nordic hamstring”. Den minske skader i bakside lår med opptil 60%. Et annet eksempel er “København øvelsen” som senker lyskeskader med opptil 70%. Dette er om de gjøres så lite som 10 minutter én gang i uken. Å lære et barn å hinke på en fot, vil forbedre kontrollen i både ankel, kne og styrken i hoften. Dette gjør barnet i stand til å tåle taklinger, landinger og vridninger i kneet bedre.
Prestasjonsfremmende effekt

Det er i tillegg tydelig dokumentert at slike skadeforebyggende treningsprogram også gir flere andre fordeler utover skadeforebygging. De er også prestasjonsfremmende!

Barn og unge vil kunne løpe raskere, hoppe høyere, ha bedre balanse og koordinasjon, forflytte seg bedre eller kaste hardere og lengre. Det sier seg nesten selv. Er du fysisk mer robust vil alle disse egenskapene kunne bli bedre.

Dersom noen tenker at skadeforebyggende trening ikke er et viktig fokus kan man heller vise til at du vil kunne utvikle deg fysisk. Dette blir som en bonus i tillegg til at du vil bli mindre skadet dersom du fra nå av setter av 2x15 minutter ukentlig til Team-Mate.

Logg deg inn på Team-Mate og få det nyeste innen idrettsmedisin rett til din egen treningshverdag. Enklere enn dette blir det ikke.

Made on
Tilda